bedrägeri?

Heejs alla :) Ligger i min säng och kikar på efterlyst. Dom gjorde ett reportage om en bedragerska. Människan hade lurat ungdomar och andra på miljonbeloppet, gång på gång. Ändå går hon fri? Vart ska vårt samälle leda? Ska vi låta mördare, våldtäcktsmän, nekrofiler, pedofiler och annat avskum komma undan med ett enkelt och kort fängelsestraff? Livstid= ca. 15 år. SJUKT! Om människan åker in när den är 20 är han eller hon lagom ute till sin 35 års dag igen och har då "avtjänat" sitt straff. Det är helt jävla absurt. Jag blir så jävla förbannad! Vad är det för jävla fel på Sveriges rättsystem?! Varför accepterar vi att grovt kriminella människor flyter runder på stan och hur accepterar vi att 15 års fängelse förlåter ett mord? Tala om det för mig tack. Jag tror inte på dödstraff men däremot tror jag på strängt lidande för att ångra det brott man begått. Nä nu ska jag fortsätta att se på efterlyst, får skriva mer en annan dag.

Kisses & sweet dreams! / gabriella.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0